HN: Česká spořitelna zvyšuje ochranu karet při krádeži

29.12.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 29. prosince (ČTK) - Česká spořitelna začne od Nového roku proplácet svým klientům ztráty nad 4,5 tisíce korun, které jim vzniknou už 48 hodin předtím, než nahlásí zmizení platební karty. Banka tak ruší dosavadní pravidlo, kdy ručila za transakce až od okamžiku blokace karty. Píšou to dnešní Hospodářské noviny. Většina bank platí ztráty až od okamžiku, kdy klient zmizení karty nahlásí.

"Zvýšená odpovědnost se týká všech karet vydaných Českou spořitelnou, který je přes tři miliony," uvedla Kristýna Havligerová z tiskového oddělení spořitelny.

Konkurenční banky podle deníku poukazují na to, že jejich klienti si mohou sjednat pro tento účel pojištění. Až na výjimky jde ale o placenou službu, která všechny škody nekryje.

"Zvolili jsme jiný způsob, bez jakékoli finanční spoluúčasti klienta. Případné ztráty mu hradíme až do výše 30.000 korun a 24 hodin před nahlášením," uvedl Martin Orság z Poštovní spořitelny. Limit je podle něj dostatečný, protože většina klientů může vybrat maximálně 15.000 korun měsíčně a tím je chráněna před větším únikem peněz z jejich konta.

České banky ale podle deníku na sebe berou i tak menší rizika, než je praxe v cizině, kde banky platí škody před ohlášením ztráty karty nad 150 eur. Jde o doporučení Evropské komise, kterému tuzemské banky nevyhnou. Komise připravuje příslušnou směrnici, která takto upravenou odpovědnost banky obsahuje. Pokud ji přijme Evropský parlament a rada, musí se stát součástí českého zákona.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK