Dvacetičlenná Evropská komise (EK) včera jednomyslně zamítla navrhované převzetí amerického strojírenského koncernu Honeywell americkým průmyslovým a bankovním konglomerátem General Electric (GE). Výkonný orgán unie se postavil proti dosud největší světové průmyslové fúzi v hodnotě 41 miliard dolarů kvůli obavě z přílišné dominance GE na trhu letecké techniky po plánovaném spojení. Svým rozhodnutím tak EU poprvé zmařila navrhovanou fúzi dvou amerických firem, s kterou navíc už vyslovily souhlas antimonopolní orgány v USA. Včerejší veto zřejmě povede kukončení snah o sloučení firem. GE se sice může proti rozhodnutí EK odvolat nebo zahájit celý schvalovací proces znovu, ale tento vývoj je nepravděpodobný. Ke schválení fúze v Evropě nestačil ani ústupek GE, který navrhl, že prodá část své leasingové firmy Gecas. Šéf GE Jack Welch pak prohlásil, že snížení hodnoty fúze odprodejem části Honeywell jinému vlastníkovi, které by mohlo EK obměkčit, nepřipadá v úvahu. Proto se už začala vedení GE iHoneywellu připravovat na odstoupení od kontraktu. Odborníci předpokládají, že GE zrušení nákladné fúze prospěje a za ušetřené prostředky se pokusí získat menší firmy. Naopak s problémy se potýkající Honeywell se opět stane cílem nabídek na převzetí. Za favorita je označována americká společnost United Technologies, kterou loni v říjnu GE vsouboji o Honeywell porazil.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
