Dálnice Praha-Rozvadov-Amberg se celá otevře zřejmě už 6. října

02.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PLZEŇ 2. února (ČTK) - Zřejmě v pátek 6. října, tedy s téměř měsíčním předstihem, bude otevřen střední úsek dálničního obchvatu Plzně, který je poslední budovanou částí dálnicí D5 Praha-Rozvadov. Současně Němci plně zprovozní 30 kilometrů dálnice A6 z Rozvadova do Ambergu, kde se napojí na dálnici A93 Amberg-Řezno-Mnichov. Tím se poprvé propojí východoevropská dálniční síť se západoevropskou, řekl ČTK koordinátor stavby 20,5kilometrového obchvatu Plzně Petr Otásek.

Původní termín otevření středního, 8,5kilometrového úseku obchvatu za 2,5 miliardy korun, byl 31. říjen. "Na stavbě už je nyní proinvestováno 75 až 80 procent nákladů, všechny části jsou v mírném předstihu," uvedl Otásek. Nejdůležitější stavbou za 1,5 miliardy je 380 metrů dlouhý tunel vrchem Valík. Do konce února budou podle Otáska plně vybetonovány oba tubusy tunelu, poté se začne vybavovat technologií. "Stavba bude přerušena koncem května, kdy se tam úmyslně založí velký požár, aby se zjistila odolnost všech materiálů včetně kabeláže," uvedl Otásek.

V případě problémů by se materiály upravily, aby se mohlo v polovině září v tunelu uskutečnit velké technicko-bezpečnostní cvičení všech záchranných složek pro případ havárie. V té době už bude na rozvadovské straně tunelu postavena betonová plocha 25 krát 25 metrů pro přistání vrtulníku. "Před otevřením, první sobotu v říjnu, by si měla tunel prohlédnout veřejnost," uvedl koordinátor stavby. Poslední sobotu, nebo neděli před zahájením provozu bude na celých 8,5 kilometrech závod na kolech, který "odmávne" ředitel hlavního dodavatele - Metrostavu.

Na tunel navazuje stavba 450 metrů dlouhého mostu přes Úhlavu za 400 milionů korun. Po skončení mrazů začnou firmy pokládat izolace a povrchy vozovky, dodělají dvojité zábradlí zamezující pádu kamionů do řeky, odvodnění celé plochy mostu do odlučovací nádrže na straně od Útušic a obslužné chodníky.

"Připravuje se několik scénářů otevření, kterého se zúčastní tisíce lidí," dodal Otásek. Na stavbě středního úseku obchvatu se podle něj podílí 46 dodavatelů, z nichž každý má další subdodavatele. Všichni se budou chtít této výjimečné akce po právu zúčastnit, uvedl Otásek.

Na provizorně spuštěném obchvatu Plzně jsou od prosince 2003 hotovy oba krajní, 8,5 kilometru dlouhé úseky mezi Sulkovem a Útušicemi a Ejpovice-Černice. V chybějící střední části je doprava převedena na sousední silnici druhé třídy.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK