HN: Luxusní módní firma Louis Vuitton míří na východ

06.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 6. února (ČTK) - Strategie luxusní módní firmy Louis Vuitton, která je součástí koncernu LVMH, se mění. Zatímco dosud byla zaměřena hlavně na západní Evropu a Ameriku, nyní se firma chce soustředit na střední a východní Evropu, Rusko a Čínu. Napsaly to Hospodářské noviny.

"Východní trhy nás teď extrémně zajímají," řekl v rozhovoru pro HN prezident společnosti Louis Vuitton pro Evropu Phillipe Schaus. Podle současného trendu se na lukrativní východ obrací celá módní branže, řekl Schaus. Firma má dnes po celém světě asi 350 obchodů.

Společnost Louis Vuitton minulý týden otevřela novou prodejnu v Praze, kde působí již osm let. Na jaře bude následovat Budapešť, Kyjev či Petrohrad. Velké naděje firma vkládá do Číny. "Tamní zákazníci jsou schopni za luxusní zboží utrácet obrovské sumy, a jejich kupní síla stále roste," uvedl Schaus.

Praha byla před osmi lety prvním městem ve střední a východní Evropě, kde firma otevřela svou prodejnu. Pod vlivem rostoucího zájmu zákazníků se nyní rozhodla svou nabídku rozšířit a vybudovala proto rozsáhlejší prodejní prostory. Ty jsou stejně jako původní prodejna v Pařížské ulici.

Podle Schause jsou čeští zákazníci stále náročnější a jsou ochotni investovat do té nejvyšší kvality. Souvisí to s vývojem životního stylu v Česku, ale i s rostoucí kupní silou, uvedl Schaus.

Tržby celého koncernu LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton se za loňský rok zvýšily o 11 procent na 13,91 miliardy eur (396 miliard korun). Zasloužil se o to zejména prodej šampaňských vín a koženého zboží. Provozní zisk se zvýšil o nejméně deset procent a letos lze čekat další "zřetelný" růst, uvedl koncern LVMH.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK