Lidé jsou podle výzkumu přesyceni reklamou v TV

08.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


PRAHA 8. února (ČTK) - Lidé jsou přesyceni reklamou v televizi, a to zejména na soukromých stanicích. Na televizi Nova ji jako příliš intenzivní hodnotí téměř 80 procent veřejnosti, na Primě to jsou dvě třetiny lidí. Naopak prostor pro reklamní působení zůstává v místě prodeje a v dopravních prostředcích. Vyplývá to z aktuálního výzkumu společnosti Factum Invenio.

V České televizi se intenzita reklamy zdá přílišná polovině lidí. Stejně častý je názor, že reklamy je na tomto kanálu přiměřeně.

Stále vzestupnou tendenci vykazuje nasycenost reklamou na internetu. V roce 1999 ji uváděla tři procenta občanů, nyní to je téměř čtvrtina populace.

Množství reklamy v rozhlase, v tištěných médiích a na billboardech a plakátech Češi vnímají jako přiměřený. V případě reklamy v kině se situace příliš nezměnila. Jen 13 procent lidí se domnívá, že je jí na tomto místě příliš mnoho.

Pozvolna klesá podíl těch, kteří jsou přesyceni reklamou v poštovních schránkách. V šetřeních v roce 2004 to bylo 73 procent, nyní tento názor zastává 67 procent občanů.

Výzkum postoje české veřejnosti k reklamě se uskutečnil od 2. do 7. prosince 2005. Zúčastnilo se ho 1038 občanů České republiky starších 15 let.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK