Slovenského přepravce ZSSK Cargo mají získat rakouské dráhy s J&T

08.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


BRATISLAVA 8. února (zpravodaj ČTK) - Slovenského nákladního přepravce Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) by měl získat rakouský dopravce Rail Cargo Austria spolu s finanční skupinou J&T Finance Group. Ministrovi dopravy Pavlu Prokopovičovi to dnes doporučila výběrová komise. Bez dalších podrobností o tom informoval mluvčí ministra Tomáš Šarluška.

Příslib premiéra Mikuláše Dzurindy, že vláda až do předčasných červnových voleb nepřijme žádné nové privatizační rozhodnutí, se podle dnešního vyjádření Prokopoviče prodeje železničního dopravce netýká.

Závazné nabídky na železničního přepravce podala tři konsorcia. Podle nedávných neoficiálních informací týdeníku Trend ani jeden návrh kupní ceny nesplňuje požadavky vlády, která z prodeje čekala 15 až 20 miliard slovenských korun.

Nejvyšší nabídku bez zohlednění úlev za využití železniční infrastruktury prý podal rakouský Rail Cargo s J&T, a to 13,1 miliardy korun. Konsorcium Cargo Central Europe, které zahrnuje americkou společnost Rail World Holding, finanční společnosti Penta Investments a MID Europa Partners, nabídlo 12,4 miliardy korun. Nejnižší návrh podle Trendu přišel od konsorcia Carpatian Cargo, složeného z maďarských drah MÁV a slovenské investiční společnosti Slávia Capital Group, a to 7,6 miliardy korun.

Nejdůležitějším kritériem výběru investora byla podle dřívějších informací cena, která má v hodnocení až 85procentní váhu. Dalším kritériem je odbornost a zkušenosti investora.

Slovenské železnice (ŽSR) se v roce 2002 rozdělily na dvě společnosti. Zatímco ŽSR zůstala správa a provoz dráhy a sítí, nová Železničná spoločnosť (ZSSK) převzala přepravu cestujících a zboží. Loni se od ZSSK oddělila nákladní přeprava do ZSSK Cargo.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK