Vysílací rada souhlasí se spojením UPC a Karnevalu

13.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 13. listopadu (ČTK) - Rada pro rozhlasové a televizní vysílání souhlasí s fúzí jedničky a dvojky na trhu kabelových televizí, firem UPC a Karneval. Rada o tom ČTK informovala v tiskové zprávě. Ke spojení obou firem pod hlavičkou UPC je nyní ještě potřeba souhlasu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Firmy požádaly o povolení fúze v polovině září. Běžně úřad rozhoduje ve lhůtě 30 dnů. V komplikovanějších případech má ale až pět měsíců.

Karneval chce za více než devět miliard korun koupit mateřská firma UPC, společnost Liberty Global. Po spojení vznikne operátor se zhruba 800.000 klienty, který bude nabízet kabelovou televizi, rychlý internet a telefonní služby. Fúzí vznikne dominant na trhu kabelových televizí, předseda ÚOHS Martin Pecina ale dříve uvedl, že by fúze mohla pomoci trhům hlasových služeb a internetu od dominance Telefóniky O2.

Karneval měl v polovině roku 310.000 zákazníků. Většina z nich využívá kabelovou televizi, asi 57.000 je přes Karneval připojeno k vysokorychlostnímu internetu. Firma připravuje na podzim také telefonní služby. UPC má přes 500.000 českých zákazníků, 420.000 z nich sleduje kabelovou nebo satelitní televizi. Počet přípojek rychlého internetu se podle neoficiálních odhadů pohybuje kolem 100.000 a tisíce lidí využívají telefonní služby UPC.

Antimonopolní úřad zatím letos všechny posuzované fúze povolil. A to i ty, které v předchozím rozhodnutí předchůdce Peciny Josef Bednář zamítl. Spojit se po verdiktu ÚOHS mohou třeba Karlovarské minerální vody a Poděbradka, majitelé Delta pekáren a Odkolku nebo společnost Radiokomunikace a česká pobočka TELE2.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK